İçeriğe geç

Tatil Günlüğü

Haziran 2018

Geçtiğimiz yıl tatil rotamız yine Antalya olduğu için bu sene Meriç’i yolculukta zapt edemezssem diye biraz önyargılı olduğum için mola vermek, merak ettiğimiz için ve yolumuzun üstü olduğu için Salda da bir gece kalmaya karar verdik.

Sabah erkenden yola çıktık. Biraz yolu uzatarak olan (15 dk) rotadan gittik. Kütahya üzerinden ilerledik ve yol boyu eşsiz yol manzaralarından o kadar keyif aldım ki yolculuk, bu sene tatilin başladığı andı ve yolculuk etmekten ne kadar keyif aldığımı hatırladım.

Son yıllarda bir haftalık tatillerimizi şu şekilde planlıyoruz; 3 Gün bir hotelde 3 gün yakın mesafede başka bir hotelde olacak şekilde.

Valizlerle kalk 3 gün sonra başka yere geç, hem de çocukla zor olmuyor mu diye sorarsanız rutine dönmeye başlayan tatil başka bir yere geçince bizim için daha heyecanlı oluyor bizi ne bekliyor acaba diye yeni bir heyecana kapılıyoruz.

İlk durak Salda Gölü,

Manzaralar sayesinde nasıl geldiğimizi anlamadan Salda gölüne vardık. Yeşilova  belediyesi Halk plajı olan bu bölgede göl kenarına çadır, kamp alanları ve bungalov evler yapmış. Çadır Konusunda çocukla sıcak olur mu diye düşünüp maceraya atılmayalım dedik. Bungalov evler doluydu sadece dış görünüşü farklı içleri aynı olan konteynerda kaldık. İkisi arasındaki fark bungalov evlerin önünde balkonları vardı konteyner evlerin ise yerde hemen önlerinde olması içleri aynıydı. Evlerin içerisinin havasız ve sıcak olacağını düşünüp rahat edemeyeceğimi düşünmüştüm ama gayet serindi.

Halk Plajının olduğu yerde göl keyifle yüzülebilir durumdaydı. Burada dinlendik ve keyifli zaman geçirdik. Yemek anlamında merkezden peynir ekmek alıp kahvaltı yada öğün geçirilebilir ama arabayla yaklaşık 5 dk  biz merkeze gidip akşam yemeği yemeğe karar verdik. Burdur kebabı yedik lezzetliydi ama asıl taze salatalar çok güzeldi domatesin tadını alarak yedik. Sanki bizim buralarda aynı tat yok. Sabahta kahvaltıyı merkezde ettik göl kenarında kafe ve gözlemeciler var orada da  yenilebilir biz çorba içmek istedik. Sonra Maldivler dedikleri kısma gitmek için yola çıktık. Halk Plajıyla burasının arasında 20 dk gibi bir mesafe var. Levhalar zaten sizi yönlendiriyor Saldivler kısmında etkilenmemek elde değil sanki bir anda başka bir dünyada hissi ve doğaya yine hayran kalmak huzuru hissetmek çevrede sadece bir kafe var saldivler kafe göle ilerlerken çamurlaşan yerler var kaymadan ilerlemeye dikkat! Manzaranın keyifini çıkarıp anı yaşadık, yüzemedim gölün dibi balçıktı ve çok zemin çok yumuşak olduğu için ilerleyemedim. Antalya’ya geçmek için yola çıktık. Salda da mola vermek bizim için çok iyi oldu. Sıkılmadan yolculuk yaptık.

Antalya, Kemer, Tekirova; Martı Myra Hotel

Tüm binalar sarmaşıklarla kaplı doğanın içinde kuş sesleriyle kendimi çok iyi hissettiğim. Denizde yüzerken Tahtalı dağının görüntüsüne hayran kaldım. Deniz hemen derinleşiyor ama ilerledikçe sanki havuda yüzüyorsunuz gibi. Her yer ağaç, deniz kenarında bir tuvalet var içinden ağaç geçiyor onu bile kesmemişler J Çok memnun kaldım.

Antalya, Kemer, Göynük, Mirage Park

Birbirine 20 dk gibi bir uzaklıkta olan bu otele geçerek tatilin son yarısına gelmiş olduk. İlk gün hemen odaya yerleşip akşam dokuza kadar havuzdan çıkmadık hava biraz serinlemişti, havuzun içi havadan daha sıcaktı ve tam anlamıyla keyfini çıkardık. Aman odaya gidelim, giyinelim süslenelim yemeğe öyle geçelim kaygısına girmedik. Deniz diğer tarafa göre pek dingin değildi, Bu otelde daha çok havuzun keyfini çıkardık.

Kendi aramızda karşılaştırma yaptığımızda, en beğendiğimiz yer bu sene Martı Myra.